T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / FATİH - Vefa Lisesi

Haberler

Mrt

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk'un "Çocuklara selam ederek,bu sürecin tatil değil uzaktan eğitim olduğunu herkese hatırlatmak istediği mesajını paylaşarak,eğitime hep beraber devam edeceğimizi duyurmak istiyoruz.

#tatildegiluzaktanegitim

#uzaklaştıkçayakınlaşıyoruz

Mrt

Vefa'nın "Vefalı Çocukları", Çanakkale'de kurumuş toprağa damlayan su zerrecikleri gibi damlayıp gitmişlerdi; ama onların akıttıkları kanlar asla boşa gitmemiş; Anadolu coğrafyasının başka baharlardaki yeni dirilişinin adeta "hayat kaynağı" seviyesine yükselmişti.Onlar askerdi.Onlar çocuktu.Onlar kahramandı.Onlar Çanakkale'nin Evlatları'ydı.100 yıl önce Çanakkale'de idik.Bugün de Çanakkale'deyiz.Ruhunuz şaad olsun.

Vefa'nın bir yanı Çanakkale'dir.Çanakkale Vefadır.18 Mart Çanakkale Zaferinin 105. yıldönümünde bütün şehitlerimizi rahmet,minnet ve şükranla anıyoruz.

Kabataş Erkek Lisesi,İstanbul Erkek Lisesi ve Vefa Lisesi öğrencilerinden oluşan koronun; TBMM'nin kuruluşunun 100. yılında, şehitlerimiz hatırasına 18 Mart 2020 tarihinde TBMM'nde düzenleyecekleri anma konseri alınan güncel sağlık koruma  tedbirleri çerçevesinde ileri bir tarihe ertelendi.

Mrt

Okulumuz 10-B Sınıfı öğrencilerinden Emre Sinan, 7 Mart 2020 tarihinde Türkiye Teknoloji Takımı (T3) tarafından düzenlenen "Nesnelerin İnterneti Proje Yarışması"nda, takım arkadaşlarıyla geliştirdiği "Doğal Afet ve Acil Durum Tespit Seti" ile birinci oldu. Öğrencimizi tebrik ediyor ve bilim alanındaki bu başarısının devamını dilyoruz.

Okulumuzdan bir grup öğrenci 05.03.2020 tarihinde Almanca öğretmenlerimizden Dilek TEPEBAŞI danışmanlığında ALKEV'in düzenlediği  "Auf dem Weg zum Studium" "Üniversite Yolunda" konulu yurtdışı eğitim fuarına katıldı.

Okulumuz rehberlik servisi, 11. sınıflardan oluşan öğrenci grubuyla mesleki tanıtım ve bilgi amaçlı Boğaziçi Üniversitesi'ne bir gezi düzenledi. Rehber öğretmenimiz Mesut Güney YILMAZ eşliğinde tanıtım ofisi tarafından üniversitenin olanakları anlatıldı. Öğrenciler merak ettikleri soruları sorma şansı buldu. Daha sonra kampüs turu yapılarak gezi son buldu.

Mrt

Okulumuz Tiyatro Kulübü üyesi 12 öğrenci, 26 Şubat Çarşamba günü kulüp danışman öğretmeni Zuhal Küçük eşliğinde Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde gösterimde olan "Hastalık Hastası" isimli oyuna gitti.

Şbt

Bosna Hersek Federasyonu Saraybosna Eğitim Müşavirliğimizce kardeş okul olarak eşleştirildiğimiz Gimnazija Dobrinja'nın 23-29 Mart 2020 tarihlerinde Okulumuza gergerçekleştireceği  ziyaretin programı hazırlandı.Misafirlerimizi bekliyoruz.

Günümüzde istediğimiz bilgiye hızla ulaşma ve öğrenme çok önemlidir. Bir şeyleri okumayı ve araştırmayı çok seven ve sınav konularını son güne bırakmadan calışmak isteyen öğrencilerimiz için okulumuzda "Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri" etkinliği düzenlenmiştir. 22-23 Şubat 2020 tarihlerinde Murat Tunalı tarafından verilen eğitimle öğrencilerimiz yeni okuma alışkanlıkları ile daha hızlı ve daha iyi anlayarak okumaya başladı. Öğrencilerimize bu eğitimde rehberlik eden Murat Tunalı'ya teşekkür ediyoruz.

Katılım sağlayan öğrencilerimizi de bu kıymetli çabalarından dolayı tebrik ediyoruz.

Şbt

İstanbul elemelerini başarıyla geçen,devamında Diyarbakır bölge elemelerinde oynadığı üç maçı kazanan ve Türkiye yarı finallerinde oynamaya hak kazanan Vefa Lisesi erkek voleybol takımı Samsun'da yarı finallere katılıyor.

13 Şubat Perşembe günü, Boğaziçi Üniversitesi Çevre Bilimleri Enstitüsü'sünden Doç. Dr. Berat HAZNEDAROĞLU'nun bizlere eşlik ettiği seminerde, biyoteknolojinin gelecekteki yeri, yosunlardan enerji üretimi, biyoteknolojik ürünlerin kullanımı gibi kavramlar ele alındı. Okulumuzun Bilim, Fen ve Teknoloji Kulübü  tarafından düzenlenen seminere 50 öğrenci katıldı ve seminer 1 saat sürdü. Ardından soru cevap eşliğinde öğrencilerin kafasındaki sorular yanıtlandı.